Wednesday 10 August 2016

Filled Under:

Haruman Dari Kubur Syuhada Palestin..JANJI ALLAH ITU PASTI!!!..TENGOKLAH PEMUDA INI...APA YANG DI PANDANGNYA KETIKA SAKRATULMAUT???..JANGAN TAK TAHU...

Pada penghujung tahun 2001, seorang pemuda Palestin bernama Muhammad Raihan telah terkorban semasa bertempur dengan tentera Israel.

Wajah Orang Mati Syahid
Salah satu wajah pejuang Palestin yang terkorban.

Selepas 100 hari kematiannya, pada 18 Februari 2002, ahli keluarga dan orang ramai menggali kubur pemuda itu serta beberapa kubur lain untuk dibaiki.

Salah seorang yang turut terlibat menggali semula kubur itu adalah abang Muhammad Raihan, iaitu Jaafar.

Sebaik sahaja membuka kubur Muhammad, Jaafar dan semua yang hadir dikawasan perkuburan terkejut apabila bau yang sangat harum tiba-tiba menyerbu keluar dari pusara berkenaan.

Aroma itu melingkari persekitaran kubur tersebut menyebabkan mereka semua terdiam. Baunya sangat harum.

Jenazah Muhammad juga dilihat masih sempurna. Malah tubuhnya masih hangat seolah-olah darah masih mengalir dan dia sedang tidur dengan nyenyaknya.

Jaafar menatap wajah adiknya itu. Dia berasa seperti ingin mengejutkan adiknya yang sedang dibalut kain kapan.

Ketika ditanya oleh orang ramai yang tidak menyertainya menggali kubur Muhammad, Jaafar memberitahu mereka, "Saya melihat peluh membasahi dahinya, lantas saya menyapunya dengan tangan saya sambil disaksikan oleh orang ramai yang terkejut dengan kejadian yang sangat luar biasa itu."

Mereka turut menyaksikan janggut di wajah Muhammad lebih panjang berbanding semasa dia dikebumikan 100 hari sebelum itu.

Melihatkan keajaiban dan karamah tersebut, mereka semua bertakbir memuji kebesaran Ilahi.

"Dan jangan sekali-kali engkau menyangka orang-orang yang terbunuh (yang gugur Syahid) pada jalan Allah itu mati, (mereka tidak mati) bahkan mereka adalah hidup (secara istimewa) di sisi Tuhan mereka dengan mendapat rezeki. (Dan juga) mereka bersukacita dengan kurniaan Allah (balasan mati Syahid) yang telah dilimpahkan kepada mereka, dan mereka bergembira dengan berita baik mengenai (saudara-saudaranya) orang-orang (Islam yang sedang berjuang), yang masih tinggal di belakang, yang belum (mati dan belum) sampai kepada mereka, (iaitu) bahawa tidak ada kebimbangan (dari berlakunya kejadian yang tidak baik) terhadap mereka, dan mereka pula tidak akan berdukacita." Al-Qur'an Surah Ali Imran: 169-171

Wallahu a'lam.

Sumber artikel: http://www.sentiasapanas.com/2016/08/haruman-dari-kubur-syuhada-palestin.html#ixzz4GzehVf8r 
Follow us: @SentiasaPanas on Twitter | SentiasaPanas on Facebook